Missie, visie en waarden

Onze missie - daar gaan we voor!

Als gemeentelijke basisschool willen we een belangrijke rol spelen in het leven van de jonge inwoners van onze gemeente. Verbonden met de lokale gemeenschap en andere gemeentelijke diensten, bouwen we een netwerk rond onze kinderen zodat ze zich optimaal kunnen ontwikkelen. We creëren een warme, familiale leeromgeving met veel aandacht voor effectief onderwijs zodat al onze kinderen kansrijk de toekomst kunnen aanvatten. Net zoals de naamgever van onze school, Abraham Hans, proberen wij onze leerlingen de liefde voor het geschreven woord aan te leren en door te geven.

Onze visie - daar staan we voor!

Op onze school is en voelt iedereen zich welkom, kent iedereen iedereen en dragen we zorg voor elkaar. Leerlingen komen graag naar school en ontwikkelen hun potentieel.

Onze bekwame collega's zijn in staat om een veilig en stimulerend pedagogisch en didactisch klimaat te creëren. Dat is een klimaat waarin sterk leerkrachtgestuurd onderwijs zich focust op basisvaardigheden en kennis met hoge verwachtingen van elke leerling.

In onze school staat lezen centraal, we gebruiken teksten en boeken bij alles wat we doen, iedereen leest elke dag.

We maken doelbewust keuzes om het leren van al onze leerlingen optimaal te ondersteunen.

Onze strategie - op welke manier geraken we daar?

Om het leren van onze leerlingen kansrijk te maken, laten we ons begeleiden door experts: mensen die dagdagelijks met onderwijsonderzoek bezig zijn en de transfer kunnen maken naar het onderwijsveld. We wenden deze expertise aan om zelf ook expert-leerkrachten op te leiden. Op deze manier kunnen we in de toekomst het goede verder uitdiepen, borgen en collega’s blijvend begeleiden in hun ontwikkeling.

Professionaliseren doen we als team met en van elkaar onder het motto: ‘If you want to go fast, go alone. If you want to get far, go together.’ Zo snel als het kan, zo traag als het moet.

We meten of implementaties daadwerkelijk een verbetering zijn. Op deze manier kunnen we bijsturen waar nodig en borgen waar kan.

We reiken collega’s concreet didactisch gereedschap aan zodat we het ambacht van leerkracht samen verder uitdiepen.

Onze waarden - daar geloven we in!

Samen Ambitieus Doelgericht Leren